مزایا و معایب ارزهای دیجیتال

در این مقاله مزایا و معایب ارزهای دیجیتال بررسی شده است

 رمز ارزها انواع مختلفی رو دارند. هر کدوم از رمز ارزها برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

در نتیجه هر رمز ارز با توجه به کاربردی که دارد، مزایا و معایبی دارد که بسیاری از این مزایا و معایت مشترک میباشد که در ادامه به اونها اشاره شده است.

مزایا ارزهای دیجیتال

یکی از مهمترین دلایلی که ارزهای دیجیتال تو مدت زمان کوتاهی تا این حد محبوب شدن، مزیت های بیشمار این دارایی ها در برابر پول های فیات و دارایی های سنتی است. تعدادی از مهمترین مزیت های ارز دیجیتال موارد زیر هستن که تو همه ی اون ها به شکل مشترک وجود دارن:

1- با توجه به الگوریتم های رمزنگاری پیچیده ای که برای ساخت اون ها بکار رفته، امنیت بسیار بالایی رو دارن. به همین دلیل احتمال تقلب و دستکاری تو اون ها بسیار پایینه.

2- با توجه به اینکه محدودیت های پول های فیات رو در انتقال و انجام معاملات ندارن، ابزاری مناسب برای معامله با مبالغ بالا هستن.

3- هویت افراد کاملا ناشناس است. به عبارت دیگه تو معاملاتی که با این نوع از دارایی ها انجام میشن، اطلاعاتی در مورد خریدار و فروشنده منتشر نمیشه. به لطف این مزیت، تراکنش هایی که با ارز دیجیتال انجام میشن، قابل ردیابی نیستن.

4- به دلیل سیستم غیر متمرکزی که دارن، نیازی به هیچ سازمان واسطه ای برای تراکنش هاشون ندارن. در نتیجه انجام معاملات سریعتر و راحت تر انجام میشه.

معایب ارزهای دیجیتال

درسته که رمز ارزها مزیت های زیادی رو در مقایسه با ارزهای فیات و پول های سنتی دارن؛ اما به این نوع از دارایی ها، ایراداتی هم وارد شده که مهمترین اون ها موارد زیر هستن:

1- به جز استیبل کوین ها، در بقیه ی موارد نوسانات زیادی رو دارن. به هیمن خاطر برای ورود به این حوزه حتما باید با پیچیدگی های اون آشنا باشین.

2- با وجود اینکه در حال حاضر طرفدار های زیادی رو دارن، اما بیشتر کشور ها و دولت ها مخالف این نوع از دارایی ها هستن.

3- در صورتی که موارد امنیتی رو به درستی وارد نکنین و یا اینکه آدرس کیف پول مقصد رو اشتباه وارد کنین، تراکنش ها به هیچ عنوان قابل برگشت نیستن.

4- با توجه به اینکه هویت معامله گر ها مشخص نیست، امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و فعالیت های مجرمانه وجود داره.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ترکیه و دبی چیکار کنیم؟
مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال
مزایا و معایب ارز های دیجیتال