ویژگی های مهم بیت کوین

بیت کوین ویژگی های زیادی داره که همین موارد باعث میشه تا بیت کوین به رمز ارزی منحصر به فرد تبدیل بشه.
بیت کوین چندین ویژگی دارد که باعث تفاوت آن با ارزهای رایج می‌شود:

۱. مرکزی ندارد

شبکه بیت کوین توسط یک بانک مرکزی کنترل نمی‌شود. هر رایانه‌ای که بیت کوین را استخراج و تراکنش‌ها را تایید می‌کند بخشی از شبکه است. بنابراین هیچ دستگاه دولتی نمی‌تواند با اتخاذ سیاست‌های پولی سبب ایجاد بحران مالی شود یا اینکه بیت کوین‌های افراد را ضبط کند. درست مانند اتفاقی که توسط بانک مرکزی قبرس در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت. در ضمن اگر بخشی از شبکه به هر دلیلی خاموش شود، بیت کوین همچنان به کار خود ادامه می‌‌دهد.

۲. راه‌اندازی آن ساده است

برای افتتاح حساب در بانک‌های معمولی بایستی گرفتار بروکراسی اداری شوید تا بتوانید یک حساب تجاری داشته باشید. با این حال راه‌اندازی حساب بیت کوین خیلی سریع است و نیازی به پرداخت هزینه‌ای هم ندارد.

۳. حریم خصوصی در آن رعایت می‌شود

شما می‌توانید در این شبکه چندین حساب کاربری داشته باشید که به هیچ نام و نشانی مرتبط نیستند. با این حال این ارز کاملاً شفاف عمل می‌کند.

۴. بیت کوین شفاف عمل می‌کند

ارز دیجیتالی جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده را در یک دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می‌کند.

اگر شما از یک آدرس عمومی این ارز استفاده کرده باشید هر کسی می‌تواند بگوید چقدر بیت کوین در آن آدرس وجود دارد اما نمی‌دانند که آن آدرس متعلق به چه کسی است.

۵. هزینه انتقال ناچیز است

شاید بانک‌ها برای انتقال پول در سطح بین‌المللی از شما ۱۰ پوند طلب کنند اما این ارز دیجیتالی این‌طور نیست.

۶. بسیار سریع است

به محض اینکه شبکه، پرداخت را تایید کند قادر خواهید بود در عرض چند دقیقه پول را به هر جایی که می‌خواهید، بفرستید.

۷. قابل بازگشت نیست

وقتی برای کسی پول می‌فرستید، هیچ راهی برای بازگشت آن وجود ندارد مگر اینکه دریافت‌کننده، آن را به شما بازگرداند.

ارزهای دیجیتال

غیرمتمرکز بودن

یکی از ویژگی های بیت کوین، غیرمتمرکز بودن هست. غیرمتمرکز بودن بیت کوین به این معنی هست که تحت نظارت هیچ سازمان یا دولتی نبوده و برای انجام معاملات به وسیله ارز دیجیتال بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال نیازی به وجود واسطه و یا نفر سوم برای تایید معامله نیست. همین موضوع نیز باعث میشه تا امنیت ارز دیجیتال بیت کوین تامین بشه و افراد زیادی از بیت کوین استفاده کنند.

 آسان بودن روند معامله

یکی دیگه از ویژگی های بیت کوین، آسان بودن روند معامله هست. به دلیل نبود نهاد نظارتی، نداشتن قوانین سخت و پیچیده برای انجام معامله، شفافیت کامل بازار و اطلاعات اون و همچنین عدم مالکیت هیچ دولتی بر روی این بازار انجام معاملات به وسیله بیت کوین یا سایر واحدهای ارز دیجیتال بسیار ساده ار از بازارهای واقعی هست. به این ترتیب شما هم می تونین به راحتی معامله های خودتون رو انجام بدین.

 امنیت بالا

یکی دیگه از ویژگی های بیت کوین، امنیت بالای اون هست. ارز دیجیتال بیت کوین در واقع معادل فیزیکی نداره و تنها از ارزهای دیجیتال ساخته شده که افراد با ارائه این رمز ارزها می تونن به انجام فعالیت های خودشون در بازار ارزهای دیجیتال بپردازن. استخراج این ارزها پیچیده و سخته و دسترسی به کدهای اون امکان پذیر نیست و در نتیجه امکان تقلب و یا انجام معاملات تکراری در بازار ارز دیجیتال تقریبا غیرممکن هست.

نقل و انتقال آسان

یکی دیگه از ویژگی های بیت کوین، نقل و انتقال آسان هست. به این دلیل که ارز دیجیتال بیت کوین نوعی رمز ارز هست که وجود فیزیکی نداره، حمل و جابجایی اون خیلی راحت تر از پول های رایج در دنیای واقعی هست. برای مثال شما می تونین با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین برای سایر افراد در سراسر نقاط جهان به راحتی پول انتقال بدین و یا از اون ها پول دریافت کنین. این کار فقط با استفاده از چند مرحله ساده امکان پذیر هست و هزینه های تراکنش خیلی پایینی رو برای افراد به همراه داره.

 عدم دریافت مالیات

عدم دریافت مالیات نیز یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال بیت کوین هست. از اونجایی که بیت کوین و سایر رمز ارزها در حال حاضر توسط هیچ کشوری به طور کامل به رسمیت شناخته نشدن و دولت ها هنوز نمی دونن که چجوری باید با این رمز ارزها برخورد کنند، در نتیجه این امر فعالیت در این بازار در حال حاضر شامل مالیات نشده و مکان بسیار خوبی برای انجام معامله های بزرگ هست.

 تراکنش های برگشت ناپذیر

برگشت ناپذیر بودن تراکنش های اون نیز یکی دیگه از ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال بیت کوین هست. از اونجایی که هویت افراد در معاملات با بیت کوین کاملا ناشناس هست، در نتیجه در صورت ثبت شدن یه تراکنش دیگه امکان بازگشت و یا تغییر در اون امکان پذیر نیست. به دلیل وجود این ویژگی توصیه میشه تا در زمان انجام این نوع معاملات بسیار دقت داشته باشین و از صحت و درستی اطلاعات کیف پول طرف مقابل مطمئن بشین، چون در صورت اشتباه در انجام معامله امکان برگشت یا تغییر تراکنش وجود نداره.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ترکیه و دبی چیکار کنیم؟
مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال
ویژگی های بیت کوین