هزینه تحصیل در ترکیه

در این مقاله هزینه تحصیل در ترکیه شرح داده شده است

هزینه های تحصیل در ترکیه

بررسی هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند بسیار حائز اهمیت است. زیرا معمولا دانشجویان نمی توانند به صورت تمام وقت کار کنند و درآمد کاملی داشته باشند.

هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی که فرد در آن تحصیل می نماید، می تواند بسیار متفاوت باشد. عموما دانشگاه های دولتی ترکیه که به زبان ترکی در آن تدریس می شود، کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه که به زبان ترکی تدریس می شود، مبلغی در حدود 300 دلار الی 800 دلار آمریکا برآورد شده است که اگر در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی تدریس شود، هزینه تحصیل مبلغی در حدود 500 دلار الی 1500 دلار آمریکا خواهد بود.

در دانشگاه های خصوصی که به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 5000 دلار الی 20000 دلار آمریکا برای دانشجویان بین المللی برآورد شده است.

در دانشگاه هایی که به زبان ترکی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 300 دلار الی 600 دلار آمریکا برآورد شده است و در دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 600 دلار الی 900 دلار آمریکا برای دانشجویان تخمین زده شده است.

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری در حدود 4000 دلار الی 5000 دلار آمریکا در دانشگاه های این کشور تخمین زده شده است.

تحصیل در ترکیه
هزینه تحصیل در ترکیه