مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

در این مقاله سعی شده است مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه به صورت کامل بررسی شود

مزایا

دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه با خرید ملک در ترکیه

سریعترین روش دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه با خرید ملک میباشد. با اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک، می‌توانید در این کشور کار کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

سفر به ترکیه بدون ویزا امکان‌پذیر است، بنابراین هر وقت که تمایل داشتید می‌توانید خود را با یک پرواز به ترکیه برسانید.

امکان تحصیل رایگان برای متقاضی و همسر و فرزندان

دریافت وام بانکی با بهره کم

دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی

بالا رفتن شانس اخذ ویزای شنگن

شباهت فرهنگی و اعتقادی ترکیه با ایران

بهره مندی از خدمات درمانی رایگان و دولتی

ترکیه کشوری بسیار خوش آب و هوا و توریستی است

معایب

کاهش ارزش لیر و تورم بالا

عدم تسلط افراد بسیار کم در ترکیه به زبان انگلیسی و تنها راه ارتباطی یادگیری ترکی استانبولی

نرخ بیکاری بالا و اقتصاد ضعیف و نامطمئن

در صورتی که خانه خود را در کمتر از مدت 5 سال پس از خرید بفروشید، مشمول مالیات بر سرمایه خواهید بود

زیاد بودن هزینه‌های جانبی خرید خانه در ترکیه (همچون هزینه سند، مالیات و…). البته پروژه هایی هم وجود دارد که از این هزینه‌ها معاف هستند

مقایسه خرید ملک در ایران و ترکیه

مقایسه بازار ملک در ایران و ترکیه، نیز بسیار جالب است. بسیار شنیده‌ایم که خرید خانه آپارتمان در ترکیه، نسبت به ایران بسیار باصرفه‌تر است و حتی قیمت تمام‌شده ملک نیز تا حد چشمگیری کمتر است. اما این حرف تا چه اندازه درست است؟

با نگاهی به آمار موجود و اطلاعاتی که در سال 2023 منتشر شده‌اند، به خوبی می‌توان به صحت این موضوع پی برد. به طور مثال، میانگین قیمت خرید خانه در استانبول ترکیه به ازای هر مترمربع حدود، 4000 لیر است که معادل آن به پول ایران، چیزی در حدود 12 میلیون تومان خواهد شد. این در حالی است که میانگین قیمت خرید خانه در تهران، به ازای هر مترمربع حدود 30 میلیون تومان است.

البته باید توجه داشت که طیف قیمت خانه در استانبول بسیار گسترده است و می‌توان شاهد قیمت‌‌هایی کمتر و بیشتر از مقدار نیز بود. اما در رابطه با اجاره‌ی خانه اوضاع اندکی فرق دارد. از نظر ما، قیمت اجاره خانه در ایران و ترکیه، تفاوت چندانی با هم ندارند، هرچند که طیف اجاره خانه در ترکیه و ایران نیز بسیار گسترده هستند، اما نمی‌توان تفاوت قیمت عمده‌ای را در این میان لحاظ کرد.

اما موضوع بسیار مهمی در این امر مطرح است و نباید آن را از قلم انداخت این است که نسبت درآمد ماهانه و هزینه اجاره در ترکیه، بسیار منطقی‌تر از ایران می‌باشد.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه