مراحل اپلای در دانشگاههای در ترکیه

در این مقاله مراحل اپلای در دانشگاههای ترکیه شرح داده شده است

مراحل اپلای در دانشگاههای ترکیه

1- دانشگاه و نوع برنامه خود را انتخاب کنید

شما می‌توانید تحصیلات خود را به زبان‌های ترکی، انگلیسی یا سایر زبان‌ها در دانشگاه‌های برتر ترکیه، ادامه دهید و برای توسعه حرفه خود به کار در ترکیه بپردازید. می‌توانید با توجه به معیارهای تحصیلی خود یک برنامه را انتخاب کرده و دانشگاهی را برای ادامه تحصیل در ترکیه انتخاب کنید.

2-در مورد بورسیه‌ها و میزان پوشش آنها تحقیق کنید.

اگر می‌خواهید در ترکیه بورسیه تحصیلی بگیرید، گزینه‌های مختلفی پیشرو دارید. با این حال، به خاطر داشته باشید که شرایط بورسیه‌های ارائه شده متفاوت است. می‌توانید در وب سایت رسمی دانشگاه انتخابی خود درباره بورسیه‌های موجود بیشتر اطلاعات کسب کنید.

3- مدارک مورد نیاز را آماده کنید

پس از انتخاب دانشگاه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک درخواستی مورد نیاز را جمع آوری کنید. این مدارک ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت باشد. لطفاً سایت دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید تا در مورد مدارک مورد نیاز اطلاعات کامل‌تری بدست آورید.

4- الزامات شرکت در آزمون ورودی را بررسی کنید

ممکن است برای پذیرش در برنامه‌ای که برای تحصیل در ترکیه انتخاب کرده‌اید، نیاز به شرایطی مانند آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه، نمره زبان یا آزمون مهارت داشته باشید. علاوه بر آزمون‌های معتبر بین‌المللی، دانشگاه‌ها ممکن است از شما بخواهند که نمرات آزمون‌هایی را که در کشورتان شرکت کرده‌اید یا نمرات آزمون‌هایی که توسط دانشگاه انتخابی شما انجام شده است، ارسال کنید.

5- برای ویزای دانشجویی اقدام کنید

قبل از ورود به ترکیه برای تحصیل، باید ویزای تحصیلی را از نزدیکترین کنسولگری جمهوری ترکیه دریافت کنید. مراحل اخذ ویزای ترکیه ممکن است زمان‌بر باشد، بنابراین مهم است که به محض پذیرش در دانشگاه انتخابی خود برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنید.

دانشگاه ترکیه
مراحل اپلای در دانشگاه ‎های ترکیه