قیمت خرید خانه در ترکیه

در این مقاله سعی شده است اطلاعات مفیدی در مورد قیمت خرید خانه در ترکیه آن ارائه شود

قیمت خرید خانه در ترکیه

قیمت خرید خانه در ترکیه با توجه به شهر و منطقه بسیار متفاوت میباشد همچنین علاوه بر این مورد قیمت خانه بستگی به قیمت دلار و ضریب لیر به دلار نیز دارد. با قیمت تقریبی 3 میلیارد تومان میتوان در بسیاری از شهرهای ترکیه اقدام به خرید خانه نمود.

استانبول به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه همواره دارای بیشترین رشد قیمت خانه بوده و از نظر سرمایه گذاری مناسب ترین شهر ترکیه می باشد. بر اساس اطلاعات اعلامی مرکز آمار ترکیه بیشترین نرخ رشد ملک در ترکیه در سال های اخیر مربوط به شهر استانبول بوده است. همچنین بیشترین تعداد معاملات ثبت شده در ترکیه مربوط به فروش خانه در شهر استانبول بوده است.

اما این بدین معنی نیست که در شهرهای دیگر ترکیه نباید ملک و خانه خریداری کنید. این موضوع می تواند بدین معنی باشد که با خرید خانه در استانبول بیشترین سود را خواهید کرد و از طرف دیگر برای فروش آن انتظار نخواهید کشید. خرید ملک در استانبول به دلیل حضور بیشتر خارجی ها در این شهر می تواند فرصت سرمایه گذاری مناسبی برای شهروندان ایرانی باشد.

دریافت پاسپورت با خرید خانه :  با خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار آمریکا این امکان وجود دارد که تابعیت کشور ترکیه را اخذ نمایید.

در زیر جدولی نمونه برای حداقل قیمت خرید در برخی شهرهای ترکیه آورده شده است ( توجه نمایید این قیمتها با توجه به نرخ تورم ترکیه مدام در حال تغییر میباشد)

1- مرکز استانبول : حدود 44 هزار لیر به ازای هر متر مربع
2- حومه استانبول : حدود 25 هزار لیر به ازای هر متر مربع
3- مرکز ازمیر : حدود 15 هزار لیر به ازای هر متر مربع
4- حومه ازمیر : حدود 10 هزار لیر به ازای هر متر مربع
5- مرکز آنتالیا : حدود 20 هزار لیر به ازای هر متر مربع
6- حومه آنتالیا : حدود 10 هزار لیر به ازای هر متر مربع
7- مرکز آدنا : حدود 18 هزار لیر به ازای هر متر مربع
8- حومه آدنا : حدود 15 هزار لیر به ازای هر متر مربع

قیمت خرید خانه در ترکیه