شرایط ثبت شرکت در دبی

در این مقاله سعی شده است اطلاعات مختصری ازشرایط ثبت شرکت در دبی ارائه شود
شرایط ثبت شرکت در دبی

در حال حاضر، دبی دارای شرایط باثباتی است و وضعیت اقتصادی و سیاسی آن روزبه‌روز در حال پیشرفت است. همین موارد موجب شده است که دبی در سال‌های اخیر به‌عنوان یک مقصد تجاری مناسب در تمام دنیا شناخته شود.

امروزه بسیاری از تاجران و کارآفرینان به دلیل شرایط مطلوب مالی مناسب در این کشور، اقدام به ثبت شرکت می‌کنند. تنها لازم است با قوانین و شرایط لازم جهت ثبت شرکت در امارات ، آشنا شوید.

اتباع خارجی و شهروندان، جهت ثبت شرکت در امارات متحده عربی، دارای شرایط متفاوتی نیستند و قوانینی که جهت ثبت شرکت وجود دارد برای هر دو گروه تقریباً یکسان است. بیش‌ترین تفاوتی که وجود دارد در رابطه با نوع فعالیت هر شرکت است.

پس از آن که تمام اسناد و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دبی را فراهم کردید، لازم است اعضای شرکت و البته میزان سرمایه‌ی کشور را نیز مشخص کنید.

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، ارائه یک آدرس مشخص برای محل کارتان است. در نهایت با گرفتن تأییدیه قانونی، ثبت شرکت انجام خواهد شد

نکته: اگر قصد ثبت شرکت دریایی را داشته باشید، لازم است حداقل در دبی یک شریک محلی نیز داشته باشید.

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در کشور امارات متحده عربی و در دبی به موارد متعددی بستگی دارد. از مهم‌ترین موارد می‌توان به نوع شرکت، تعداد شرکا و سرمایه اولیه اشاره کرد. سرمایه موردنیاز از 12000 درهم شروع شده و در نهایت می‌تواند به 45000 درهم نیز برسد.

نکته: لازم است بدانید که می‌توان از طریق وام‌های بانکی نیز، بخشی از هزینه ثبت شرکت در امارات را تأمین کرد.

نکته: همان‌طور که گفتیم در این کشور ثبات اقتصادی برقرار است و از این جهت محاسبه تمام هزینه‌ها بدون هیچ نوسانی انجام می‌شود. می‌توان گفت متقاضیان ثبت شرکت در دبی ، شرایط راحتی را پیش رو خواهند داشت.

ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان

به‌طور کلی، مراحل قانونی ثبت شرکت در امارات عبارت است از:

مرحله اول: انتخاب نام برای شرکت و تعیین نوع فعالیت شرکت (هنجارهای فرهنگی و قوانین بین‌المللی کشور امارات در نظر گرفته شود.)
مرحله دوم: تنظیم مدارک و اسناد جهت ثبت شرکت در دبی (دقت داشته باشید مدارک به صورت انگلیسی و یا عربی ترجمه شود)
مرحله سوم: ارسال نمودن اسناد و مدارک لازم به مرجع ثبت در دبی و در ادامه پر نمودن تقاضانامه ثبت شرکت
مرحله چهارم: ایجاد حساب بانکی (با توجه به نوع کمپانی، حداقل سرمایه موردنیاز جهت تأسیس نمودن شرکت واریز شود.)
مرحله پنجم: تأییدیه‌های لازم از مراجع محلی اخذ شود. (بسته به نوع فعالیت شرکت)
مرحله ششم: بسته به نوع فعالیت مجموعه، مجوزهای لازم از نهادهای مختلف دریافت شود. (مجوزهای زیست‌محیطی، واردات و صادرات، شهرداری و …)

شرایط ثبت شرکت در دبی