سوالات متداول اقامت در ترکیه

در این مقاله سوالات متداول اقامت در ترکیه آورده شده است

نخستین گام برای مهاجرت به کشور ترکیه شناخت روش­های مهاجرت است. بعد از آن باید بهترین گزینه برای خودتان را با توجه به شرایط تان انتخاب کنید و سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روشی که انتخاب کرده‌اید فراهم کنید.

با روش های تحصیلی ، کاری، سرمایه گذاری،ازدواج

 

این سوال جواب قطعی ندارد و شرایط شخصی شماست که تعیین می­کند کدام روش مهاجرت برای شما مناسب است اما به طور کلی می­توان گفت ویزای کار ترکیه، تحصیل در یکی از دانشگاه­های ترکیه، خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه از بهترین راه­های موجود برای مهاجرت به ترکیه می­باشند.

 

بسته به روش مهاجرتی میزان پول مورد نیاز متفاوت است. اما میزان هزینه زندگی در ترکیه برای هر نفر حدودا 10000 تا 20000 لیر می باشد.

 

 اقدام به مهاجرت از طریق ویزای کاری با دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمایی در ترکیه از کم هزینه ­ترین روش­های مهاجرت می­باشد. اقدام برای تحصیل در کشور ترکیه نیز می‌تواند یکی از کم هزینه ترین روش ها برای مهاجرت به حساب بیاید البته به شرط دریافت بورسه تحصیلی!

 

اگر بخواهید بیشتر از 3 ماه در ترکیه اقامت داشته باشید باید این کارت که صرفا کارت هویتی می باشد را دریافت کنید. دریافت کیملیک کارت به معنای شهروندی ترکیه نیست.

 

بله. اگر همسر شما تابعیت ترکیه را داشته باشد، گرفتن اقامت دائم ترکیه برای شما امکان پذیر است. در واقع یکی از روش­های اخذ اقامت و تابعیت در کشور ترکیه ازدواج است. البته قبل از آن باید عدم صوری بودن ازدواج را اثبات کنید.

 

خیر. شما می توانید با صرف وقت قوانین اخذ اقامت ترکیه را بیاموزید. اما مسلماً وکیل می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.

 

خیر. نظام کشور ترکیه بر اساس خون می ­باشد و تابعیت از طریق پدر داده می­شود و متولد شدن در این کشور لزوما اقامت این کشور را به شما نخواهد داد. قانون خون بدین معنی می باشد که اگر هر کدام از پدر و مادر ترکیه ای باشند فرزند آنها هم ترکیه ای محسوب خواهد گردید.

 

برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارید و تا ۹۰ روز می‌تواند به صورت توریستی در این کشور سفر کنید. از طریق اجاره خانه می­توانید اقامت توریستی یکساله دریافت کنید اما از سال ۲۰۲۰ با تصویب قوانین جدید مرتبط با مهاجرت و اقامت در این کشور این نوع اقامت قابل تمدید نمی ­باشد.

 

سوالات متداول اقامت در ترکیه