روش‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در این مقاله سعی شده است اطلاعاتی در مورد نحوه خرید و فروش ارزهای دجیتال ارائه شود

با توجه به سرعت پذیرش کریپتوکارنسی ها، راه‌های متنوعی در نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ایجاد شده است. در دنیای کریپتو، صرافی‌های ارز دیجیتال متعددی وجود دارند که به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند و امکان انتقال و معامله رمزارزهای مختلف را ارائه می‌دهند. از طریق آشنایی با صرافی ارز دیجیتال و انواع آن، می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید ارز مورد نظر خود انتخاب کنید.

 بسته به جفت‌های معاملاتی موجود در پلتفرم انتخابی، می‌توانید بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات در صرافی‌ها معامله کنید. با این حال، باید بدانید که محدودیت این صرافی‌ها برای معامله ارز دیجیتال چیست. برای مثال باید بررسی کنید که آیا صرافی شما از بلاکچین جفت ارزهایی که برای ترید نیاز دارید، پشتیبانی می‌کند یا خیر.

ارز دیجیتال
صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را با ارزهای رایج دولتی بخرید یا‌ بفروشید یا حتی دارایی خود را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید.

صرافی‌ها منعکس کننده قیمت فعلی هر ارز دیجیتال هستند و به طور کلی عرضه و تقاضا در بازار به واسطه آن‌ها مشخص می‌شود.

در کل هیچ صرافی ارز دیجیتالی وجود ندارد که برای همه کاربران مناسب باشد. با رشد زیاد نقدینگی در این بازار و محبوبیت فوق‌العاده رمزارزها میان مردم، تعداد صرافی ارزهای دیجیتال رشد قارچ‌گونه‌ای داشتند.

برای انتخاب یک صرافی مناسب علاوه بر شهرت و سابقه فعالیت آن باید به نماتی چون تعداد کاربران فعال، حجم نقدینگی، تعداد جفت‌ارزهای قابل معامله، میزان کارمزد، سرعت تایید تراکنش‌ها و … توجه کرد.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ بایننس Binance، کوین‌بیس Coinbase، اف تی ایکس FTX، کراکن Kraken و کوکوین KuCoin برترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا هستند.

در گام اول باید یک صرافی خوب، مناسب با نیازهای خود پیدا کنید.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ترکیه و دبی چیکار کنیم؟
مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال
روش‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال