تبدیل دلار، یورو و ریال به لیر ترکیه

واحد پول ترکیه

لیر واحد پول ترکیه میباشد، اگر این پول را در ترکیه تبدیل به پول خرد کنید هر یک لیر برابر با ۱۰۰ قروش است. در سال ۲۰۰۵ دولت ترکیه تصمیم گرفت به دلیل کاهش شدید ارزش پول این کشور  شش صفر پایانی آن را بردارند بعد از این اتفاق هر یک لیر از پول ترکیه ارزشی برابر با یک میلیون لیر پیش از این تصمیم را پیدا کرد.

انواع لیر

لیر ترکیه شامل اسکناس های ۲۰۰, ۱۰۰, ۵۰, ۲۰, ۱۰ و ۵ لیری میباشد.

سکه های لیر ترکیه به صورت سکه های یک لیر، ۵۰ قروش، ۲۵ قروش، ۱۰ قروش و یک قروش ارائه میگردد. در ادامه تصویر انواع لیر آورده شده است.

بهترین مکان برای تبدیل پول در ترکیه کجاست؟

شما می توانید پولتان را در صرافی ها به راحتی تبدیل کنید اما پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی آن را در فرودگاه یا هتل ها تبدیل نکنید؛ چرا که نرخ کمیسیون سنگینی به آن تعلق می گیرد و در برگشت، پول کمتری گیرتان می آید و بنابراین شمایید که ضرر می کنید.

اگر بخواهید تبدیل ارز در ترکیه انجام دهید و پولتان را با لیر عوض کنید، ۳ گزینه مورد اعتماد دارید. بانک ها، مغازه های تبدیل ارز مانند فروشگاه های جواهر فروشی و صرافی ها و یا آژانس های گردشگری. برای استفاده از ۲ مورد اول باد هویتتان را ثابت کنید که برای آن هم باید پاسپورت ارائه دهید. مزیت بزرگی که مکان هایی همچون صرافی ها و بانک ها دارند، بسیار راحت و سریع کار شما را انجام می دهند و قابل اعتماد هستند.

 به دلیل توریستی بودن این کشور تبدیل ارز در ترکیه در نزدیکی بسیاری از جاذبه های گردشگری آن امکان پذیر خواهد بود. در حیابان استقلال و میدان تکسیم یا در نزدیکی بازار بزرگ استانبول صرافی ها را پیدا خواهید کرد. در کنار بازار بزرگ استانبول به دلیل رقابتی که بین صرافی ها وجود دارد قیمت کمیسیون هر صرافی نیز متفاوت بوده و می توانید با کمی پرس و جو به سراغ ارزان ترین صرافی بروید. همچنین به خاطر داشته باشید که باید از اسکناس های تمیز و نو استفاده کنید. صرافی ها از پذیرش اسکناس های پاره و کهنه خودداری می کنند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بانک های ترکیه، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و ساعت و روزهای کاری آنها از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و ۱۳:۳۰ تا ۱۷ است. البته در شهری مثل استانبول، بانک ها اکثرا هر روز باز هستند و می توانید تبدیل ارز در ترکیه را انجام دهید.

1- برای آشنایی کامل با لیر ترکیه و انواع اسکناس و سکه های پول کشور ترکیه اینجا کلیک کنید.

2- توصیه‌های هولدینگ دیوانی برای تبدیل ارز در ترکیه : همانطور که در جریان هستید نرخ تبدیل ارز در ترکیه مخصوصا شهر استانبول بسیار متنوع میباشد و در صورت عدم دقت در تبدیل ارز متحمل ضررهای زیادی خواهید شد. هولدینگ دیوانی در این زمینه خود را متعهد میداند تا با ارائه اطلاعات صحیح و درست به شما عزیزان جلوی ضررهای شما را بگیرد. برای مطالعه کامل اینجا کلیک کنید.

3- برای سفر به ترکیه بهتر است چه ارزی همراه خود داشته باشیم؟ یکی از سوالات اصلی مسافران به کشور ترکیه هواره این مورد میباشد که چه ارزی با خود ببریم. در این بخش سعی کردیم اطلاعات مفید و مختصری در این مورد به شما ارائه دهیم برای مطالعه کامل اینجا کلیک کنید.

تبدیل دلار، یورو، ریال به لیر ترکیه