برای سفر به ترکیه بهتر است چه ارزی ببریم؟

برای سفر به ترکیه بهتر است چه ارزی ببریم؟​

یکی از سوالات اصلی مسافران به کشور ترکیه هواره این مورد میباشد که برای سفر به ترکیه بهتر است چه ارزی ببریم؟. در این بخش سعی کردیم اطلاعات مفید و مختصری در این مورد به شما ارائه دهیم :

اگر چه محدودیتی در استفاده از ارز محلی وجود ندارد اما ارز ایران در بیشتر جاهایی که بروید قبول نمی شود و بنابراین بهتر است حتما آن را قبل از سفر تبدیل کرد. می توان آن را به لیر، دلار و یا یورو تبدیل کرد. اگر ارز را در ترکیه تبدیل کنید، نیازی به پاسپورت و ارائه مدارک هویتی ندارید.

بسیاری از افراد به شما توصیه خواهند کرد که پول خود را به دلار تبدیل کرده تا در ترکیه به دلیل افت قیمت لیر به نسبت دلار ضرر نکنید. از طرفی اگر قصد خریدهایی که نیاز به پرداخت دلار دارند، ندارید بهتر است که از لیر استفاده کنید. چرا که تفاوت قیمت ریال به لیر کمتر از ریال به دلار است. در نتیجه لیر بیشتری نصیب شما خواهد شد. اگر قصد خرید با دلار داشتید نیز می توانید به راحتی از صرافی ها و بانک های سراسر شهر تبدیل ارز در ترکیه را انجام دهید.

آیا می توان از دلار و یا یورو استفاده کرد؟

بیشتر مغازه های توریستی، رستوران ها و آژانس های گردشگری ارزهای کشورهای دیگر مخصوصا دلار و یورو را قبول می کنند و حتی در شهرهای پر توریست این کشور مثل آنتالیا، قیمت ها به یورو نشان داده می شود. در حالی که در منطقه ی اژه، قیمت ها بیشتر به پوند ارائه می شود؛ چون بیشتر گردشگران آن ها، بریتانیایی ها هستند. اگر کارت های اعتباری بین المللی نیز دارید، می توانید در اغلب رستوران ها و مغازه ها با آن خرید کنید، هر چند که اکثر مغازه داران پول نقد را ترجیح می دهند.

1- برای آشنایی کامل با لیر ترکیه و انواع اسکناس و سکه های پول کشور ترکیه اینجا کلیک کنید.

2- بهترین مکان برای تبدیل پول در ترکیه کجاست؟ شما می توانید پولتان را در صرافی ها به راحتی تبدیل کنید اما پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی آن را در فرودگاه یا هتل ها تبدیل نکنید؛ چرا که نرخ کمیسیون سنگینی به آن تعلق می گیرد و در برگشت، پول کمتری گیرتان می آید و بنابراین شمایید که ضرر می کنید. برای مطالعه کامل اینجا کلیک کنید.

3- توصیه‌های هولدینگ دیوانی برای تبدیل ارز در ترکیه : همانطور که در جریان هستید نرخ تبدیل ارز در ترکیه مخصوصا شهر استانبول بسیار متنوع میباشد و در صورت عدم دقت در تبدیل ارز متحمل ضررهای زیادی خواهید شد. هولدینگ دیوانی در این زمینه خود را متعهد میداند تا با ارائه اطلاعات صحیح و درست به شما عزیزان جلوی ضررهای شما را بگیرد. برای مطالعه کامل اینجا کلیک کنید.

برای سفر به ترکیه بهتر است چه ارزی ببریم؟