امنیت کیف پول‌های دیجیتالی

نکات مهم امنیت کیف پول‌های دیجیتالی
امنیت کیف پول‌های دیجیتالی

مهم نیست که از کدام کیف پول استفاده می‌کنید؛ اگر کلید خصوصی شما در دسترس شخص دیگری قرار بگیرد، در واقع او به تمام ارزهای دیجیتال شما دسترسی پیدا کرده است. کیف پول‌هایی مانند کیف پول موبایلی، کیف پول دسکتاپ و یا کیف پول تحت وب (آنلاین) که با اینترنت سروکار دارند، همیشه در معرض خطر خواهند بود. هکرها از طریق روش‌هایی مانند بدافزار و ویروس، دسترسی از راه دور به دستگاه کاربر و همچنین فیشینگ (یک حمله‌ی سایبری است که توسط یک شخص ناشناس در شکل یک کسب و کار و یا موجودیت معتبر جهت فریب مردم و دسترسی به اطلاعات با ارزش آن‌ها مانند نام کاربری و رمز عبور انجام می‌شود)، می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. حالا با چه اقداماتی می‌توانیم از این خطرات پیشگیری کنیم یا آن‌ها را به حداقل ممکن برسانیم؟

برای مقابله با تهدیدات احتمالی، توصیه می‌شود اقدامات زیر را انجام دهید:

 

کیف پول ارز دیجیتال

استفاده از آخرین نسخه کیف پول

همیشه باید مطمئن شوید که از به‌روز­ترین نسخه نرم‌افزار در دستگاه موردنظر استفاده می‌کنید. چرا که به‌روز کردن نرم‌افزار، بالاترین سطح امنیتی را ایجاد می‌کند.

ایجاد لایه‌های امنیتی بیشتر

کیف پول‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارد از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند. منظور از احراز هویت دو مرحله‌ای این است که کاربر برای دسترسی به کیف پول خود، باید کدی که به تلفن همراه یا ایمیلش ارسال می‌شود را تایید کند.

استفاده از امضاهای چند مرحله‌ای

امضاهای چندمرحله‌ای نیز یکی از اقداماتی است که برای ایجاد امنیت بیشتر می‌توان انجام داد. منظور این است که کاربر باید جداگانه معامله را با استفاده دو یا چند دستگاه تأیید کند. در این صورت اگر یکی از دستگاه‌ها از بین برود، دزدیده و یا هک شود، هکر قادر نیست به کیف پول شما دسترسی پیدا کند. توجه داشته باشید برای این منظور باید کیف پولی را انتخاب کنید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

تهیه نسخه پشتیبان

حتماً یک نسخه پشتیبان از کیف پول ارز دیجیتال خودتان تهیه کنید تا در صورت از بین رفتن دسترسی شما به کیف پول، بتوانید آن را بازیابی کنید.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ترکیه و دبی چیکار کنیم؟
مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال
امنیت کیف پول‌های دیجیتالی