اقامت ترکیه با خرید ملک

در این مقاله سعی شده است اقامت ترکیه با خرید ملک بررسی شود

اقامت ترکیه با خرید ملک

خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و سریع ترین روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت این کشور است. برای اخذ پاسپورت ترکیه باید ملکی با ارزش حداقل 400 هزار دلار آمریکا خریداری کنید. از این طریق در زمانی بسیار کوتاه می توانید پاسپورت این کشور را کسب کنید. با کسب پاسپورت ترکیه از تمامی حقوق شهروندی در این کشور برخوردارید. ملک خریداری شده به مدت 5 سال نباید فروخته شود.

برای خرید خانه امکان دریافت وام نیز وجود دارد. موسسه MIE پروژه هایی را در کشور ترکیه و قبرس جنوبی معرفی کرده است که شما می توانید بخشی از قیمت خانه در ترکیه را پرداخت کنید و بقیه به صورت وام پرداخت شود. در واقع شما برای یک خانه 400 هزار دلاری تنها 50 تا60 درصد ارزش ملک پرداخت می کنید. مبلغ باقی مانده از طریق اجاره خانه پرداخت می شود. ملک خریداری شده به مدت 4 سال در اختیار فروشنده است و از اجاره آن 100 هزار دلار باقی مانده پرداخت می شود. در این مدت 4 سال می توانید هر سال 10,000 دلار سود دریافت کنید یا اینکه هر سال به مدت 1 ماه در ملک خود اقامت داشته باشید.

با مبالغ کمتر نیز می توان در ترکیه ملک خرید و از این طریق مهاجرت به تركيه را در دستور کار قرار داد و اقامت تركيه را کسب نمود. با حداقل مبلغ 60 هزار دلار آمریکا می توانید در این کشور ملک بخرید و اقامت توریستی 3 ساله کسب کنید. در این نوع اقامت اجازه کار ندارید اما امکان تمدید اقامت وجود دارد. البته در صورتی که بتوانید پیشنهاد کار مناسب بگیرید امکان گرفتن مجوز کار وجود دارد.

اقامت خرید ملک در ترکیه

اشخاص حقیقی با منشا خارجی می توانند در مناطقی که املاک خصوصی (مسکونی، تجاری، زمین، کشاورزی و غیره) مجاز است، به خرید ملک در ترکیه بپردازند.

کشورهایی که اتباع آنها واجد شرایط خرید ملک در ترکیه هستند توسط هیئت وزیران ترکیه تعیین می شوند.

همچنین در صورت لزوم ممکن است شرایط خاصی را برای خرید ملک در ترکیه برای بعضی از کشورها تعیین کنند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

به آن دسته از شهروندان خارجی که اقدام به خرید ملک به ارزش 400.000 دلار یا بیشتر می کنند، اجازه دریافت تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک داده می شود.

پس از اتمام مراحل ثبت زمین، شهروندان خارجی می توانند با ارائه گواهی صلاحیت صادر شده برای مالک و پرداخت هزینه اقامت در ترکیه برای دریافت اقامت یا تابعیت به ادارات مربوطه مراجعه کنند.

نکاتی که باید درباره شرایط اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک بدانید:

1- مالکیت املاک در ترکیه فقط با ثبت در ادارات ثبت زمین قابل تأیید است.

2- در قراردادهای اولیه املاک و مستغلات که توسط دفاتر اسناد رسمی تنظیم می شود یا توسط اشخاص حقیقی به صورت کتبی منعقد می شوند، انتقال املاک به خودی خود امکان پذیر نیست و تنها به عنوان تعهد برای انتقال مالکیت عمل می کنند.

3- وام های رهنی، وثیقه ها و انواع مشابه محدودیت هایی که ممکن است در رابطه با ملک خریداری شده وجود داشته باشد و مانع از فروش ملک می شود باید قبل از شروع مراحل کار در اداره ثبت اسناد مربوطه بررسی شود.

4- اطلاعات اساسی در مورد املاک در ترکیه از جمله وضعیت فعلی آن، از هر نقطه در جهان از سایت های معتبر خرید ملک در ترکیه به صورت آنلاین در دسترس باشد اما اطلاعات شخصی مالک غیرقابل دسترسی است.

5- شهروندان خارجی که هزینه اقامت در ترکیه با خرید ملک را پرداخت کرده اند، برای حضور در این کشور نیاز به دریافت ویزا ندارند و براساس قانون اجازه اقامت در ترکیه با قابلیت تمدید اقامت در این کشور را دارند.

به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید باید به همراه صاحب ملک به اداره کل ثبت اسناد ترکیه مراجعه کنید. اشخاص حقیقی با مبدا خارجی نمی توانند املاک و مستغلات را در مناطق ممنوع نظامی یا مناطق امنیتی نظامی خریداری و اجاره دهند.

اجازه خرید ملک در ترکیه به چه گروه هایی داده می شود؟

1- اشخاص حقیقی خارجی
2- اشخاص حقوقی خارجی
3- شرکت های ترک با سرمایه خارجی

دریافت اقامت و الحاق برای اعضای خانواده

برای افرادی که برای دریافت اقامت ترکیه از راه های مختلف از قبیل خرید ملک و ثبت شرکت اقدام کرده اند، امکان دریافت اقامت همزمان و الحاق اعضای خانواده وجود دارد.

ویزای الحاق خانواده به همسر و فرزندان زیر 18 سال تعلق می گیرد.

اقامت ترکیه با خرید ملک