اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در این مقاله سعی شده است اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری بررسی شود

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری​

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری به چند روش امکان پذیر است. این روش ها شامل ثبت شرکت، خرید ملک، سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری از طریق خرید سهام و اوراق بهادار، سرمایه گذاری در بانک های ترکیه و سرمایه گذاری بدون حق کار می باشد. این سرمایه گذاری ها براساس قانون کشور ترکیه به شهروندی و تابعیت ترکیه منجر خواهند شد.

حداقل شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ترکیه داشتن حداقل ۱۸ سال تمام و داشتن طرح توجیه اقتصادی می باشد. از جمله سودآورترین صنایع ترکیه برای سرمایه گذاری می توان به صنایع کشاورزی، اتومبیل، پوشاک، معدن، املاک و گردشگری اشاره کرد. در زیر به طور مختصر در مورد انواع راه های اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری اشاره می کنیم.

کارآفرینی و ثبت شرکت

از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه، کارآفرینی و ثبت شرکت در کشور ترکیه می باشد. چراکه به دلیل نزدیکی ترکیه به ایران، راحتی سفر و اقامت ترکیه برای ایرانیان و شرایط اقتصادی بهتر ترکیه نسبت به ایران، افراد زیادی خواهان کسب شرایط اقامت در ترکیه به همراه کسب درآمدی خوب در این کشور می باشند. پس با توجه به این شرایط و امکان ثبت شرکت و در کنار آن سودآور بودن این روش، متقاضیان زیادی خواهان اقامت تركیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در این کشور هستند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت از طرق مختلف حداقل 10 هزار لیر ترکیه که معادل 2 هزار و 600 دلار آمریکا می باشد.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت بدین صورت است که شخص متقاضی می بایست ابتدا بیزینس پلن ارائه دهد که قدم به قدم مسیر راه اندازی کسب و کار متقاضی در آن مشخص شده باشد، سپس باید این بیزینس پلن به تایید وزارت کار کشور ترکیه برسد در این صورت متقاضی می تواند به راه اندازی کسب و کارش مشغول شود. دقت نمایید که در شرایط جدید اقامت ترکیه از این طریق می بایست حداقل برای 50 نفر در ترکیه شغل ایجاد نمایید.

برای گرفتن اقامت ترکیه از این طریق می بایست حداقل یک سهام دار در آن وجود داشته باشد و شرکت حتما هیئت مدیره داشته باشد.

خرید سهام و اوراق قرضه دولتی

یکی دیگر از راه های اقامت در ترکیه خرید اوراق قرضه دولتی کشور ترکیه می باشد. نحوه گرفتن اقامت ترکیه از این طریق بدین صورت است که متقاضی می بایست مبلغ لازم را در حساب بانکی خود داشته باشد. در این صورت می تواند اقامت موقت ترکیه را اخذ نماید. هزینه اقامت در ترکیه از این طریق 500 هزار دلار آمریکا می باشد. دقت نمایید که برای گرفتن اقامت ترکیه، حداقل به مدت 3 سال حق واگذاری سهام را نخواهید داشت.

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری