افتتاح حساب بانکی در دبی

در این مقاله سعی شده است اطلاعات جامعی از افتتاح حساب در دبی ارائه شود

افتتاح حساب بانکی در دبی​

 همواره افراد زیادی قصد دارند به کشور امارات متحده عربی مهاجرت کنند، همچنین قصد راه‌اندازی یک شرکت یا حتی تجارت با امارات را دارند. افتتاح حساب بانکی در دبی، شرط اولیه انجام همه‌ی این امور است. به همین علت آشنایی با شرایط و نحوه افتتاح حساب و همچنین اطلاع از قوانین و شرایط بسیار مهم است. دبی یکی از مهم‌ترین مراکز مالی در خاورمیانه است؛ بانک مرکزی امارات متحده نهاد ناظر بر مؤسسات مالی در دبی و دیگر شهر‌های دیگر امارات است. همه‌ی بانک‌های تجاری در دبی باید مجوز بانک مرکزی را کسب کنند که کسب این مجوز نیازمند انجام استاندارد‌های جهانی حسابداری توسط نهاد‌های مالی است. بخش خدمات بانکی در دبی بخش موفقی است به همین دلیل بیشتر بانک‌های جهانی یک شعبه در دبی ایجاد کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های ارز امارات (درهم) این است که ارزش آن ارتباط مستقیمی با دلار آمریکا دارد. افتتاح حساب در بانک‌های دبی همواره یکی از کارهایی است که در اولویت تجار و مهاجران به این کشور قرار دارد.

افتتاح حساب در دبی

انواع حساب بانکی در دبی و امارات متحده عربی

همچون دیگر نقاط جهان حساب های بانکی گوناگونی در سیستم بانکداری امارات تعریف شده که افراد بر اساس نیاز خود می توانند برای افتتاح هر یک اقدام کنند.

حساب های بانکی در دبی برای اشخاص و شرکت ها به طور جداگانه تعریف می شود و هر یک امکانات مشخصی در اختیار دارندگان حساب قرار می دهد. شما با استفاده از یک حساب شخصی در دبی نمی توانید مبادلات مالی شرکت تجاری خود را انجام دهید و برای این منظور بایست برای بازگشایی حساب بانکی شرکتی اقدام نمایید.

همچنین انتخاب نوع حساب های بانکی با توجه به نیاز و ترجیحات شما امکان پذیر خواهد بود و می توانید از حساب های جاری یا سپرده گذاری استفاده کنید.


افتتاح حساب در دبی

شرایط لازم برای افتتاح حساب بانکی در دبی

 

قبل از افتتاح حساب بانکی در دبی، اطلاع از مدارک و الزامات واجد شرایط بودن آن، بسیار مهم است. ممکن است بسته به نوع بانک و حساب متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

پاسپورت معتبر: یک کپی از پاسپورت معتبر شما به همراه یک کپی از ویزای امارات متحده عربی (در صورت وجود) الزامی است.
شناسه امارات: برای ساکنان امارات، داشتن شناسه امارات الزامی است. افراد غیر مقیم ممکن است نیاز به ارائه یک مدرک شناسایی از کشور خود داشته باشند.
اثبات اقامت: قبض آب و برق، قرارداد اجاره یا نامه کار، می تواند به عنوان مدرکی برای اقامت باشد.
گواهی حقوق یا نامه شغلی: برخی از بانک ها ممکن است به عنوان مدرک درآمد، گواهی حقوق یا نامه کار از کارفرمای شما درخواست کنند.
سپرده اولیه: اکثر بانک ها به سپرده اولیه نیاز دارند که مبلغ آن بسته به نوع حساب و بانک متفاوت است.

افتتاح حساب در دبی

مراحل افتتاح حساب بانکی در دبی

برای افتتاح حساب بانکی در دبی مراحل زیر را دنبال کنید:

تحقیق و انتخاب یک بانک: بانک ها و انواع حساب های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بهترین بانک را برای نیازهای خود را پیدا کنید.
مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید: مطمئن شوید که تمام مدارک لازم مانند پاسپورت، شناسه امارات، مدرک اقامت و گواهی حقوق را در اختیار دارید.
به شعبه بانک مراجعه کنید: برای باز کردن حساب، در شعبه بانکی که انتخاب کرده اید، قرار ملاقات بگذارید. مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید و آماده پاسخگویی به سوالات در مورد وضعیت مالی و نیازهای بانکی خود باشید.
تکمیل فرم افتتاح حساب: فرم های مربوط به افتتاح حساب بانک را پر کنید.
ارائه مدارک: مدارک مورد نیاز را به همراه فرم تکمیل شده افتتاح حساب، برای تایید به کارمند بانک تحویل دهید.
واریز اولیه: در صورت نیاز، حداقل مبلغ اولیه را برای نوع حساب انتخابی خود واریز کنید.
حساب خود را فعال کنید: هنگامی که بانک، اسناد شما را تأیید کرد و حساب شما را تأیید نمود، یک شماره حساب، کارت نقدی و شماره شناسایی شخصی (PIN) دریافت خواهید کرد. در صورت وجود، با راه اندازی بانکداری آنلاین و موبایلی، حساب خود را فعال کنید.

افتتاح حساب در دبی
افتتاح حساب بانکی در دبی