آشنایی با صرافی کوینکس

در این مقاله سعی شده است اطلاعات جامعی در مورد آشنایی با صرافی کوینکس ارائه شود

معرفی صرافی کوینکس

کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال با کارمزد پایین و طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و محصولات پیشرفته مانند معاملات مارجین است که در دسامبر ۲۰۱۷ توسط یانگ هایپو Yang Haipo تاسیس شد. یک ارائه‌دهنده خدمات تبادل ارزهای دیجیتال جهانی و حرفه‌ای که دارای بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال محبوب در بخش‌های گسترده‌ای از جمله توکن‌های متاورسی، رمزارزهای مالی غیرمتمرکز و رمزارزهای قرارداد هوشمند است.

اعضای اصلی تیم CoinEx از شرکت‌های مالی و اینترنتی پیشرو در جهان هستند، از جمله اولین پذیرندگان حرفه‌ای ارزهای دیجیتال که دارای تجربه حرفه‌ای و غنی در تحقیق و توسعه، عملیات جهانی و خدمات در این صنعت هستند. CoinEx با سیستم تطبیق تجاری اختصاصی و تجربه کاربری عالی، یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال پایدار و کارآمد برای کاربران جهانی ایجاد کرده است.

نکته قابل توجه در مورد این صرافی فهرست جفت‌های معاملاتی آن است که در مقایسه با صرافی‌های دیگر محدودتر است، به این معنی که همیشه نمی‌توان مستقیماً یک رمزارز را با ارز دیجیتال دیگر معامله کرد.

صرافی کوینکس
ویژگی های صرافی کوینکس

از اصلی‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال کوینکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای اصلی.

2- پشتیبانی از نسخه‌های اندروید و IOS موبایل.

3- سایت کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز و بر پایه پروتکل اجماع تندرمینت tendermint است. علاوه بر تبدیل رمز ارزها به یکدیگر در این صرافی کاربران می‌توانند توکن‌های coin ex token یا همان CET را ارسال و دریافت کنند. این توکن ارز بومی صرافی کوینکس است که فقط در داخل همین صرافی قابل خرید و فروش است.

4- از مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های این صرافی به کارمزد ۰.۱ درصدی معاملات این پلتفرم می توان اشاره کرد. البته لازم به ذکر است چنانچه با استفاده از توکن خود این صرافی یعنی CET اقدام به خرید رمز ارزها کنید این کارمزد به میران ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و به ۰.۹۰۵٪ می‌رسد.

5- واریز ارزها از دیگر صرافی‌ها و کیف پول‌ها شامل هیچ کارمزدی نمی‌شود ولی برای برداشت ارز از این پلتفرم پرداخت کارمزد الزامی است.

6- کیف پول کوینکس cold storage که به دلیل آفلاین‌‌بودن و عدم اتصال آن به اینترنت از دارایی کاربران در برابر حمله هکرها جلوگیری می‌کند.

7- عدم نیاز به انجام احراز هویت برای برداشت تا سقف ۱۰ هزار دلار و برای کاربران احراز شده تا سقف ۱ میلیون دلار در روز.

صرافی کوینکس مانند صرافی بایننس یک صرافی متمرکز می باشد اما حجم معاملات آن نسبت به بایننس بسیار پایینتر می باشد. با اجباری شدن احراز هویت برای تمام کاربران بایننس، کوینکس می تواند یک گزینه جایگزین برای آن و برای کاربران ایرانی به شمار برود.

صرافی کوینکس همچنین دارای یک اپلیکیشن موبایل می باشد که می توانید با استفاده از آن نیز با صرافی کار کنید. کوینکس اقدامات امنیتی زیادی از جمله احراز هویت دو عاملی را به پلتفرم خود اضافه کرده و همچنین برای برداشت وجوه نیز مراحل متعددی باید توسط کاربر طی شود که در این مقاله به آنها اشاره شد. این کار برای جلوگیری از اقدام سودجویان در خالی کردن حساب کاربران می باشد. همچنین در صورتیکه در یک دوره کوتاه آی پی کاربر به صورت غیر عادی و مرتبا تغییر کند، صرافی از طریق ایمیل به کاربر هشدار می دهد.

بنابراین امنیت و محیط کاربری صرافی با سایر صرافی های مشابه قابل مقایسه بوده و کاربران ایرانی (ترجیحا با آی پی سایر کشورها) با قبول ریسک های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می توانند از خدمات این صرافی بهره مند شوند.

صرافی کوینکس

توجه: احراز هویت در صرافی کوینکس برای برداشت مبالغ کمتر از 10 هزار دلار اجباری نمیباشد.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ترکیه و دبی چیکار کنیم؟
مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال
آشنایی با صرافی کوینکس