آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال

با توجه به بالا بودن تعداد صرافی های ارز دیجیتال در این مقاله روشهای آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال شرح داده شود.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

برای آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال و بررسی اینکه کدام یک حجم معاملات بالاتری دارند یا معتبری هستند شما میتوانید از طریق 2 سایت زیر تمامی اطلاعات را کسب نمایید

1- وب سایت اول سایت کوین مارکت کپ بخش صرافی ها برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

2- وب سایت دوم سایت کوین 360 میباشد که میتوانید اطلاعات خیلی مفیدی از صرافی های ارز دیجیتال به دست آورید برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

بعد از به دست آوردن اطلاعات در مورد صرافی ها در زمان انتخاب یک صرافی برای شروع معامله بایستی به نکات زیر توجه نمایید.

صرافی ارز دیجیتال

مهمترین پارامترهای انتخاب یک صرافی

 1- سابقه و شهرت

قبل از انتخاب هر صرافی در رابطه با سابقه اش تحقیق کنید. علاوه بر بحث های مربوط به امنیت و هک شدن، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد عملکرد آن صرافی در مواقع اوج بازار هست.

2- امنیت

بدون شک صرافی‌ای که برای معامله انتخاب میکنیم باید امن باشد. روزی نیست که صرافی ها در معرض حملات سایبری نباشند. یک صرافی باید بتواند دارایی کاربرها را در مقابل هک شدن محافظت و بیمه کند.

3- قوانین و مقررات

حتما قبل از استفاده از یک صرافی صفحه مربوط به قوانین و شرایط استفاده از صرافی و اخبار را بخوانید و بررسی کنید. بحث تحریم در صرافی های بین المللی برای ما بسیار مهم است. حواستان باشد که ایران در لیست کشورهای تحریم شده آن صرافی قرار دارد یا نه. البته بعضی وقتها بعد از مدتی به لیست تحریمشان اضافه میکنند.

4- حجم معاملات

هر چقدر تعداد کاربرها و حجم معاملات 1 صرافی بیشتر باشد، تراکنش های شما در زمان سریعتری انجام میشوند. به عبارت دیگر برای سفارش شما زودتر خریدار یا فروشنده پیدا میشود. حجم معاملات بالا نشان دهنده ارزش و اعتبار یک صرافی هم است.

5- کارمزد تراکنشها

حتما بررسی کنید که هر صرافی برای انجام معامله و مهمتر از آن برای خروج دارایی از حساب، چه میزان کارمزد کم میکند. یکی دیگر از مزایای صرافیهایی که حجم معاملات زیادی دارند، گرفتن کارمزد کمتر از کاربران به دلیل صرفه به مقیاس است.

6- رمزارزهای پشتیبانی شده

اکثر صرافیها از رمزارزهای مطرح پشتیبانی میکنند اما اگر قصد خرید یا فروش رمزارزی خاص را دارید باید ببینید درکدام صرافی لیست شده و آن صرافی چه شرایطی دارد.

7- پشتیبانی

پشتیبانی مناسب از کاربران، ستون فقرات یک صرافی ارز دیجیتال است. حتی اگر صرافی موردنظر امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان باشد اما پاسخگوی سوالات شما نباشد، ارزشی ندارد و پایدار نخواهد ماند. در فضای ارزهای دیجیتال با سوالات و خطاهای زیادی در معاملات مواجه می‌شوید که نیاز دارید کسی صدای شما را بشنود و نیازهایتان را رفع کند. صرافی‌های نامعتبر یا ناشناخته معمولاً خدمات مشتری کمی دارند یا اصلاً ندارند. بهترین صرافی‌ها آنهایی هستند که گزینه‌های زیادی برای دسترسی به تیم پشتیبانی خود به کاربر ارائه می‌دهند. برای مثال، پشتیبانی می‌تواند شامل تماس‌های تلفنی، چت آنلاین، بخش کامنت‌های بلاگ و لایوهای پرسش و پاسخ اینستاگرام باشد.

8- رابط کاربری

صرافی ارز دیجیتال باید رابط کاربری خوبی داشته باشد و به اصطلاح کاربر پسند باشد تا بتواند تجربه خوبی را در معاملات برای کاربران خود رقم بزند. ظاهر پیچیده و امکانات خیلی زیاد صرافی ممکن است کاربر را خسته یا سردرگم کند.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ترکیه و دبی چیکار کنیم؟
مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال
آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال